Library Header Image
LSE Research Online LSE Library Services

Did Britain’s right-wing newspapers win the election for the Tories? Guest blog

Cammaerts, Bart (2015) Did Britain’s right-wing newspapers win the election for the Tories? Guest blog. POLIS: journalism and society at the LSE (12 May 2015). Website.

Download (722kB) | Preview


This article by LSE Media and Communications’ Dr Bart Cammaerts who researches and teaches political communication. The day after the unexpected defeat of the Labour leader Neil Kinnock in the 1992 election, the Murdoch-owned tabloid The Sun’s infamous headline read: ‘It’s The Sun wot won it’. During the 1992 campaign it seemed as if the Tories would lose and Labour would win. It was a compaign during which Kinnock was attacked hard and hit below the belt repeatedly by the mainly right-wing media in the UK. Just as today, it turned out differently and John Major won a convincing majority; Kinnock left the political stage.

Item Type: Online resource (Website)
Official URL:
Additional Information: © 2015 The Author(s)
Divisions: Media and Communications
Subjects: J Political Science > JC Political theory
J Political Science > JN Political institutions (Europe) > JN101 Great Britain
P Language and Literature > PN Literature (General) > PN1990 Broadcasting
Sets: Departments > Media and Communications
Research centres and groups > POLIS
Date Deposited: 12 May 2017 14:06
Last Modified: 12 Sep 2021 23:22

Actions (login required)

View Item View Item


Downloads per month over past year

View more statistics